Google Translate Disclaimer

A number of pages on the Government of Saskatchewan's website have been professionally translated in French. These translations are identified by a yellow box in the right or left rail that resembles the link below. The home page for French-language content on this site can be found at:

Renseignements en Français

Where an official translation is not available, Google™ Translate can be used. Google™ Translate is a free online language translation service that can translate text and web pages into different languages. Translations are made available to increase access to Government of Saskatchewan content for populations whose first language is not English.

Software-based translations do not approach the fluency of a native speaker or possess the skill of a professional translator. The translation should not be considered exact, and may include incorrect or offensive language. The Government of Saskatchewan does not warrant the accuracy, reliability or timeliness of any information translated by this system. Some files or items cannot be translated, including graphs, photos and other file formats such as portable document formats (PDFs).

Any person or entities that rely on information obtained from the system does so at his or her own risk. Government of Saskatchewan is not responsible for any damage or issues that may possibly result from using translated website content. If you have any questions about Google™ Translate, please visit: Google™ Translate FAQs.

Règlement de différends et étapes menant à l’audience

Visionnez cette vidéo offrant des suggestions sur la façon de régler les problèmes pouvant survenir pendant une location.

Règlement direct

Avant de demander une audience et une ordonnance du Bureau de la location à usage d’habitation (ORT, le Bureau), tentez de résoudre le différend directement avec l’autre partie. Pour cela, vous devez communiquer clairement vos demandes à l’intimé (la personne que vous poursuivez) et exprimer clairement le problème et ce qui doit être fait pour le régler. Si vous voulez obtenir une somme d’argent pour compenser l’inconvénient créé par ce problème, précisez le montant voulu. Pour chaque demande, indiquez sa nature et le montant associé demandé, ainsi que la date limite pour le règlement (au moins 10 jours). Vous pouvez préciser qu’en l’absence d’un règlement vous déposerez, auprès du Bureau de la location à usage d’habitation, une demande d’audience et d’ordonnance.

Faites le suivi de vos communications, y compris des dates et des destinataires. Conservez des copies pouvant servir à des fins de référence lors d’une audience.

We need your feedback to improve saskatchewan.ca. Help us improve