Content in English

Google Translate Disclaimer

A number of pages on the Government of Saskatchewan's website have been professionally translated in French. These translations are identified by a yellow box in the right or left rail that resembles the link below. The home page for French-language content on this site can be found at:

Renseignements en Français

Where an official translation is not available, Google™ Translate can be used. Google™ Translate is a free online language translation service that can translate text and web pages into different languages. Translations are made available to increase access to Government of Saskatchewan content for populations whose first language is not English.

Software-based translations do not approach the fluency of a native speaker or possess the skill of a professional translator. The translation should not be considered exact, and may include incorrect or offensive language. The Government of Saskatchewan does not warrant the accuracy, reliability or timeliness of any information translated by this system. Some files or items cannot be translated, including graphs, photos and other file formats such as portable document formats (PDFs).

Any person or entities that rely on information obtained from the system does so at his or her own risk. Government of Saskatchewan is not responsible for any damage or issues that may possibly result from using translated website content. If you have any questions about Google™ Translate, please visit: Google™ Translate FAQs.

Liens perdus et le temps passé devant un écran

Symbole de connection rouge, symbole de connection vert, et symbole de pause bleu.

Le fait de passer plus de temps devant un écran qu’avec des amis et de la famille à nos côtés peut endommager les relations. Lorsque les enfants sont jeunes, ils développent des compétences linguistiques, comportementales et orales essentielles. Si les parents sont plus concentrés sur leurs écrans que sur l’interaction avec leurs enfants et adolescents, cela peut donner lieu à un retard de parole et à des lacunes dans les compétences linguistiques des enfants. Les conséquences du fait de passer trop de temps devant un écran sont encore plus importantes chez les préadolescents et les adolescents. Les interactions et les conversations en personne habituelles aident à développer des compétences de vie comme l’empathie et la sensibilité envers les autres, cependant l’utilisation constante de la communication numérique à la place d’interactions personnelles retarde considérablement ces développements émotionnels chez les enfants. Il faut être conscient du temps passé devant les écrans et apprendre à quel point il est essentiel de prendre une pause pour ceux qui vous entourent afin de nouer et d’entretenir des relations saines avec eux.

We need your feedback to improve saskatchewan.ca. Help us improve