Content in English

Google Translate Disclaimer

A number of pages on the Government of Saskatchewan`s web site have been professionally translated in French. These translations are identified by a yellow text box that resembles the link below and can be found in the right hand rail of the page. The home page for French-language content on this site can be found here:

Renseignements en Français

Where an official translation is not available, Google™ Translate can be used. Google™ Translate is a free online language translation service that can translate text and web pages into different languages. Translations are made available to increase access to Government of Saskatchewan content for populations whose first language is not English.

The results of software-based translation do not approach the fluency of a native speaker or possess the skill of a professional translator. The translation should not be considered exact, and may include incorrect or offensive language Government of Saskatchewan does not warrant the accuracy, reliability or timeliness of any information translated by this system. Some files or items cannot be translated, including graphs, photos, and other file formats such as portable document formats (PDFs).

Any person or entities that rely on information obtained from the system does so at his or her own risk. Government of Saskatchewan is not responsible for any damage or issues that may possibly result from using translated website content. If you have any questions about Google™ Translate, please visit: Google™ Translate FAQs.

Engagements concernant L’élève avant tout

Le ministère de l’Éducation a présenté l’approche L’élève avant tout en juillet 2013 afin d’unifier, de réorienter et de mobiliser à nouveau le système d’éducation provincial sur ce qui importe le plus : l’élève.

En octobre 2013, le gouvernement de la Saskatchewan a nommé Russ Mirasty et Patricia Prowse à titre de conseillers indépendants pour L’élève avant tout afin de diriger un processus de mobilisation à l’échelle de la province et de recueillir des commentaires d’élèves, de parents et parents-substituts, d’enseignants et du secteur plus large de l’éducation en vue d’améliorer le système d’éducation en plaçant l’élève avant tout.

Les commentaires recueillis tout au long du processus de mobilisation ont permis de mettre l’accent sur les priorités quant aux mesures à prendre et d’orienter ces priorités dans le cadre du Plan stratégique du secteur de l’éducation.

Tout au long du processus de mobilisation, quatre thèmes et de nombreux sous-thèmes se sont dégagés à mesure que les élèves, les parents et parents-substituts, les enseignants et les représentants du secteur de l’éducation et d’organismes communautaires partageaient leur expérience. Les quatre thèmes mentionnés sont les suivants :

  • Relations
  • Mobiliser l’élève/l’apprenant
  • Milieu d’apprentissage
  • Soutien à l’élève/à l’enseignant et responsabilité partagée

L’engagement des conseillers pour L’élève avant tout est arrivé à terme en juin 2014.

Le guide de discussion sur les engagements concernant l’approche L’élève avant tout met en évidence les principaux thèmes abordés ainsi que ce qui a été relevé dans l’ensemble de la province. Le guide comprend une « boîte à outils » permettant de faciliter la continuité des conversations concernant l’approche L’élève avant tout.

We need your feedback to improve saskatchewan.ca. Help us improve